Inwestycje

Inwestujemy w jakość i ekologię

Oddając w 2011 roku zakład w Patoce-Panoszowie – jedną z najnowocześniejszych wytwórni podłoża w Polsce – firma WRONA sprostała wielkiemu wyzwaniu. Inwestycja ma na celu przede wszystkim zwiększenie potencjału produkcyjnego firmy, gdyż jeśli chodzi o względy jakościowe, podłoże wytwarzane w zakładach – w Pszczynie i w Patoce-Panoszowie – posiada te same walory i atuty.

Sprawdzone wzory

W obu zakładach proces produkcji oparty został na technologiach holenderskich i współpracy z firmą Christiansen, co pozwoliło na jego udoskonalenie oraz wprowadzenie wielu nowatorskich rozwiązań. Holenderska technologia łączy się z polską myślą techniczną. Jak się okazuje, firma WRONA sama wytwarza urządzenia instalowane w zakładach produkujących podłoże. Konstruowanie specjalistycznych maszyn to efekt wieloletniego doświadczenia w branży, m.in. zainstalowanie płuczki i filtrów biologicznych jest pionierskim rozwiązaniem w skali kraju. Dodatkowo, w przyszłości, zakład w Patoce-Panoszowie może być rozbudowany zgodnie z oczekiwaniami rynku.

Kontrola najważniejsza

Podobnie jak w Pszczynie, cały proces produkcji podłoża w Patoce-Panoszowie jest monitorowany w sposób ciągły. Pozwala to na szczegółową kontrolę na każdym etapie wytwarzania. Technologiczną nowinką linii produkcyjnej jest urządzenie do zasypywania z góry komór fermentacyjnych. Tak zorganizowana produkcja pozwala na wytwarzanie selektywnego kompostu o bardzo dobrych parametrach.

Powtarzalność

Stosowanie odpowiedniej jakości surowców, wykorzystanie najnowszych technologii, maszyn i urządzeń oraz kontrola procesu produkcji, dają efekt w postaci powtarzalności produktu. Pod tym względem branżę można porównać do sportu. Tak, jak w sporcie nie jest sztuką uzyskanie wysokiej formy, ale jej utrzymanie, tak w produkcji podłoża priorytetem jest wytwarzanie dobrej jakości kompostu w sposób ciągły i powtarzalny.

Załoga

Żaden zakład nie może dobrze funkcjonować bez odpowiednio wykwalifikowanej załogi. Technolodzy, kierownicy, elektronicy, operatorzy, osoby bezpośrednio zaangażowane w produkcję oraz doradcy terenowi w zakresie uprawy – od lat budują markę firmy i jej renomę. Pozycja firmy na rynku to także zasługa dobrych kontaktów z klientami – producentami pieczarek. To ich uwagi i wskazówki są źródłem wiedzy dla pracowników firmy, bo dzięki nim można w sposób elastyczny reagować na oczekiwania odbiorców podłoża.

Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!